Vietcong2
   >> Technika

M151 MUTT Jeep
Délka: 3,4 m
Šířka: 1,6 m
Výška: 1,8 m
Max. rychlost: 106 km/h mm
Výkon: 53 kW
Hmotnost: 1575 kg
Posádka: 3
Výzbroj: 1x kulomet M60



M151 MUTT (Military Utility Tactical Truck) začal vyvíjet Ford v roce 1951 jako náhradu za Jeep M38, konstrukce byla pravděpodobně ovlivněna německým vozidlem DKW Munga. M151 má samonosnou karoserii s nezávislým zavěšením všech kol, náhon na všechna čtyři kola a čtyřstupňovou převodovku. Zajímavostí je možná vodotěsná elektrická instalace (24 V). První sériové M151 se začaly vyrábět v roce 1960.


M113
Délka: 4,8 m
Šířka: 2,5 m
Výška: 2,5 m
Max. rychlost: 64 km/h mm
Výkon: 160 kW
Hmotnost: 10 900 kg
Posádka: 2
Výzbroj: 1x kulomet H2 HB



M113 je asi nejpoužívanější obrněné vozidlo pěchoty. Výroba byla zahájena v roce 1960, v roce 1964 byla spuštěna výroba verze M113A1. Ve Vietnamu byla hodně rozšířená verze M113 ACAV (Armored Cavalry Assault Vehicle), která měla těžký kulomet ráže .50 chráněný věžičkou, na bocích byly pancéřové štíty pro kulomety M60. Kvůli strachu z min seděli vojáci většinou nahoře na korbě, i přesto, že to bylo zakázané.


M48 Patton
Délka: 8,6 m
Šířka: 3,6 m
Výška: 3,2 m
Max. rychlost: 48 km/h mm
Výkon: 558 kW
Hmotnost: 47 040 kg
Posádka: 3
Výzbroj: 1x kanón ráže 90mm
               1x kulomet H2 HB



Střední tank M48 se začal urychleně vyrábět v roce 1952, tedy v době korejské války. První verze trpěly řadou nedostatků (nízká spolehlivost, malý operační dosah). Ve Vietnamu jezdila verze M48A3, u které se podařilo tyto nedostatky odstranit. Tato verze se začala vyrábět v roce 1963. Na základě M48 se stavěl plamenometný tank M67 a také vyprošťovací vozidlo.