Vietcong2
   >> Reportáž - Jarek Kolář

Reportáž s Jarkem Kolářem - hlavním designérem Pterodonu, ještě z doby, kdy Vietcong 2 nebyl vydán . Reportáž v originálním znění najdete na GameSpy.

   
 GameSpy: Vietcong pomohl nastavit standard pro hry z Vietnamské války. Šlo o to, jak ruku v ruce nabízet nejenom intenzivní akci, ale také silný smysl  ponoření do hry. Jaký druh příběhu můžeme očekávat od Vietcongu 2 a jak do něj zapojíte hráče?
 Jarek Kolář: V lednu 1968 se zdálo, že Jižní Vietnam, podporovaný americkými ozbrojenými silami, definitivně zvítězil ve válce. Naše hra začne ;jeden den před Tet oslavou(to jest Nový rok) a zaostřuje se na to, jak by američtí vojáci prožili bezpečně svůj čas během nudných dní povinné služby uvnitř města Hue. Bylo předpokládáno, že to nebude opravdu nebezpečný nebo obtížný úkol. Ale během Tet noci, kdy důstojníci pijící šampaňské s jižními vietnamskými veliteli slavícími blízký konec války, se všechno změnilo. Několik dalších týdnů bylo Hue místo jedněch z nejvíce agresivních a intenzivních severovietnamských útoků na rezidentních amerických sílách.

 GameSpy: Někteří hráči cítili první díl trochu nezaměřený, zkoušející nabízet jakýsi celkový pohled na slavné lokality, bitvy a téma z války. Co vás vedlo k tomu, že se tak soustředíte na Tet Offensívu v Hue, namísto toho abyste se soustředili na jiné lokality a události? Jaký druh scénářů nebo misí můžeme očekávat?
 Jarek Kolář: Naše hra má uvěřitelný příběh hnaný hráčovým charakterem, který se odehrává v jedné oblasti po několik týdnů. Pro single-player kampaň jsme volili tento přístup spíše než, jak vy říkete, soubor náhodných misí umístěných v různých lokalitách a v různém čase. Je zde mnoho variant, protože spiknutí kolem Tet ofensívy v císařském městě Hue nám dává mnoho velmi zajímavých lokalit a scénářů. Jestli se podíváte na Hue geograficky, najdete zde hustou džungli, řídce obydlené předměstí, městské ulice, různé domy, vodní kanál, a dokonce extrémně velkou starověkou citadelu s Císařským palácem.

 GameSpy: Jak moc se bude Vietcong 2 držet historie, a bude hra směřovat více k realismu nebo filmové střílečce?
 Jarek Kolář: Hra je mnohem více realistická než mnoho jiných na trhu, ale pro nás je zábavný faktor víc důležitý než autentičnost. Zdokumentovali jsme všechno z historického hlediska, ale než by něco ublížilo hře, pak to vždy radši změníme v legraci.

 GameSpy: Rozhodli jste se zahrnout druhou kampaň kde budeme hrát za Vietcong. To je vzácné dostat se do hry jako "nepřátelé" v kampani hry založené na skutečnosti. Hráči si o to říkali. Nebojíte se možné polemiky?  Vietnamská válka je ještě horké téma pro mnoho z těch, kteří v ní bojovali.
 Jarek Kolář:Nechci začínat nějaké politické diskuze, ale osobně si nemyslím, že lidé, kteří bojovali za Vietcong byli prostě všichni špatní. Víme o tom a ve Vietcongu 2 poneseme zodpovědnost za to, že ukážeme konflikt z obou stran - je to něco, co nikdy nikdo neudělal, ať už v nějakém populárním filmu nebo ve hře. Navíc k silnému vyprávění a emocionálnímu aspektu, který myslíme, že bude zajímavý pro všechny hráče - tato dvojitá perspektiva také přinese hodně nových herních elementů. Ale abych utišil nějaké americké obavy, musím říct, že ačkoliv budete hrát jak inženýr Vietcongu, většinou budete bojovat proti jižním vietnamským vojenským jednotkám. GameSpy: Jak těsně bude kampaň za Vietcong zrcadlovým obrazem americké kampaně? Bude mít stejné hlavní nastavení, nebo to budou stejné mise, ale budou za druhou stranu?
 Jarek Kolář: První mise za Vietcong bude začínat šest měsíců před Tet ofensívou a ukáže jak náš vietnamský hrdina skončí ve vietcongské jednotce.  Pak následují přípravy a provedení útoku na Hue během Tet noci.

 GameSpy: Bude Vietcong 2 obsahovat stejný mod rychlé bitky, který byl v prvním dílu?
 Jarek Kolář: Toto ještě není rozhodnuto, ale rychlá bitka, rys prvního dílu, byl milovaný mnoha hráči kteří nechtěli, nebo nemohl hrát online.

 GameSpy: Vietcong 2 bude údajně obsahovat přes padesát (!) zbraní. Na jaký druh zvláštních zbraní se můžeme těšit, mimo obvyklé M16 apod.?
 Jarek Kolář: Nebudu přesně popisovat co najdete ve VC2, ale dám vám tří opravdu zajímavé a mimořádné příklady toho, na co se může těšit: rozmístitelný M2 Caliber .50 machinegun, RPG - 7 raketový vystřelovač a elephant-hunting trombone gun.
 Naše idea byla zachytit všechny zbraně užívané ve vietnamské válce. Ačkoli jsme pár kusů zbraní do VC2 nedali kvůli dalším datadiskům, bude Vietcong 2 obsahovat většinu z nich. Ty zbraně, které chybí jsme neměli možnost detailně ;zkoumat a proto je uvedeme až pozdějí. Ve skutečnosti ale počet zbraní není opravdu důležitý pro single-player, protože potřebujete základní zbraně, ne tucty ke střídání. Ale pro multi-player, potřebujeme mít více zbraní, aby hra byla zajímavější.

 GameSpy: Multi-playerové volby zní svůdné - až 64 hráčů, možnost řídit vozidla a více. Jaké mody a mapy můžeme očekávat, a jaké hráčské třídy a vozidla budeme moci vidět?
 Jarek Kolář: Kvůli velkému úspěchu multi-playeru v prvním dílu jsme dali hodně úsilí do multi-playeru pro Vietcong 2. Také dva roky, kdy jsme  podporovali a spolupracovali s online hráči, nám přineslo značné zkušenosti a myšlenky. Všechny tyto aspekty udělají multi-player Vietcong 2 víc vyvážený a hratelný. Ačkoli přidáme různorodost, možnost řídit vozidla a velké mapy, budeme se držet prvního dílu. Náš hlavní zájem zůstává v pěchotním boji. Hráč bude schopen hrát za stejné třídy jak ve VC1, ale tentokrát jsou více vyvážené a mají větší arsenál zbraní. A také jsme přidali několik nových tříd, které ale zatím nechceme zveřejnit …

 GameSpy: Je skvělé slyšet o nějaké počítačové hře uvádějící kooperativní mod, který ve Vietcongu 2 bude. Co nám můžeš říci o kooperativních volbách? Jsou tyto mise svázány s hlavní kampaní?
 Jarek Kolář: Rozhodně nebudeme spojovat kooperativní mod, určený pro více hráčů se single-playerem. Náš hlavní cíl pro tento mod je celková hratelnost a příběh. Dobře hratelné kooperativní mise vyžadují dobře připravené bojové situace pro více hráčů, spolu s nepředpověditelným chováním nepřátel. Naučili jsme se hodně z kooperativních misí ve First alfě a Red Dawnu. Tak očekávejte velmi vyrovnaný co-op mod. Také se musím zmínit o zajímavém prvku, o tom jak kooperativní mod ve Vietcongu nezarostl časem. Byl jsem překvapený jak se hráči zlepšovali. Administrativní a hypermoderní skupina známá jako tým Respawn, připravuje různé vysoce realistické kooperativní mise. Hráči tvoří skupinu, která spolu opravdu spolupracuje a komunikuje hlasem. Díky tomu pomalu postupují skrz prostředí, které je pro ně neznámé a to připomíná skutečný boj. Myslel jsem si, že tento typ hry je příliš těžký a nudný pro průměrné hráče. Ale mnoho lidí hraje tyto mise kvůli extrémní atmosféře a napětí. Jsme v úzkém kontaktu s těmito hráči, tak můžete očekávat skvělý mod pro více hráčů. Těšte se!

Zpět na hlavní stránku